Gainer funktioner att överväga

Kalorier: det första att tänka på när du väljer en massa Gainer är din kalori krav. Eftersom målet med produkten är att bulk upp, det bör innehålla en bra mängd kalorier som kommer att hjälpa i din strävan att bygga muskelmassa. Men du vill inte ha en produkt som har för många kalorier eller det kan orsaka att du lägger fett i stället för muskler.

Kontrollera kalorierna per portion för någon massa Gainer du funderar och jämföra det med din dagliga kalori behov att se till att det passar inom rätt område. Subtrahera antalet kalorier som du planerar att äta på en dag från din önskade dagliga kaloriintag och se till att massan Gainer s kalorier per portion passar dina krav på antalet portioner du planerar att använda.

Carb-till-protein-förhållande: för att se till att du bygger muskelmassa, är det viktigt att välja en massa Gainer med rätt förhållandet mellan komplexa kolhydrater till protein. De bästa formlerna har en 3:1 förhållandet mellan kolhydrater till protein. Komplexa kolhydrater smälts sakta, vilket innebär att du har fortsatt energi för din träning. Helst bör en massa Gainer omfatta långsam och snabb frisättning proteiner som vassleprotein, kalcium kaseinat, och micellärt kasein. Proteiner som smälta snabbare stöd i muskel reparation efter träning, medan de som är långsammare att smälta bidra till att bibehålla muskelmassa och stoppa dina muskler från att bryta ner.

Fetthalten: vissa massa vinnare innehåller fetter, men det är viktigt att se till att de är hälsosamma fetter. Välj en formel med så lite mättat fett som möjligt. En till två gram är din bästa insats. Du bör undvika alla som innehåller mer än fem gram mättat fett per portion.

Sockerhalt: den bästa massan Gainer produkter innehåller inte mycket tillsatt socker eftersom deras kalorier kommer från mer näringsrika källor. Välj en formel som inte innehåller mer än sex gram socker per portion.

Extra näringsämnen: vissa andra näringsämnen som du kanske vill leta efter i en massa Gainer inkluderar matsmältningsenzymer, som kan hjälpa till med näringsämne absorption och minska uppblåsthet; aminosyror, som stöd i reparation och växande muskler; elektrolyter, vilket kan bidra till att förebygga muskelkramper och uttorkning.